Home » Kruimels

Kruimels – donderdag 4 februari 2010

Geschreven door (Publishr) op donderdag 4 februari 2010 reacties
Kruimels – donderdag 4 februari 2010

‘Kruimels’: de dagelijkse rubriek op Publishr waarin wij een selectie van het dagelijks uitgeefnieuws puntsgewijs opdienen. Vandaag: een update van het bereik van NU.nl op mobiel, afscheid van SchaduwSchrijvers en de advertentie-inkomsten van Time in 2009. Als uitsmijter een denkduwtje van Seth Godin.

  • Op de NU-blog vertelt Laurens Verhagen (hoofdredacteur) dat de nieuwssite in januari 63 miljoen mobiele pageviews registreerde. Het aandeel van de iPhone hierin overtreft dat van Android-telefoons nog volledig, maar het laatste aandeel groeit percentueel sneller dan het eerste.
  • Doet ‘Schrijven voor Google’ nog steeds ter zake? SEO is een terrein waarop ongelooflijk veel broodje-aapverhalen de ronde doen. Copyblogger Brian Clark zet in een lange blogpost uiteen waarom en hoe zowel technische optimalisatie als geoptimaliseerde content noodzakelijk zijn.
  • SchaduwSchrijvers, een energieke start-up die schrijvers de gelegenheid gaf om hun manuscripten online te publiceren, is niet meer. Gisteren trokken initiatiefnemers Bas Vermond en Liesbeth Hetebrij de stekker eruit na juridisch getouwtrek met een uitgever. Deze legde een claim neer bij Schaduwschrijvers nadat een schrijver het exploitatierecht van deze uitgeverij had geschonden. In een lange blogpost leggen Bas Vermond en Liesbeth Hetebrij uit waarom ze zijn gestopt met de site (die overigens nog online staat).
  • In 2009 stonden de advertentie-inkomsten bij de meeste uitgevers onder druk. Time Inc., de uitgeeftak van mediaconcern Time Warner, publiceerde gisteren cijfers waaruit blijkt dat men vorig jaar 22,9 procent minder inkomsten uit advertenties verwierf.
  • Marketinggoeroe Seth Godin omschrijft op zijn weblog het verschil tussen goede e-mailcampagnes en slechte e-mailcampagnes: “A spam campaign feels like a smart idea, but over time, the more you use it, the less your brand is worth. A permission campaign, on the other hand, only grows in value, until it gets big enough that you can build an entire business around it. Earning permission is a long-term, profitable, scalable strategy that pays for itself. Think about how much better off a brand would be if it took the time to make promises, keep them and be transparent about its communications”.

Gerelateerde berichten:

    None Found

Be Sociable, Share!

Trefwoorden: , , , ,


Bekijk meer berichten van